sobota 27. září 2014

Nové členky rodiny

"Doma máme překvapení," řekl mi táta včera do telefonu, když jsem mu volala, že autobus bude mít zpoždění.

"A o co jde?" ptala jsem se hned. Už bych to těch pár minut do osobního setkání prostě nevydržela.

"No... Jsou to vlastně dvě překvapení, je to malý a chlupatý..."

"Co že?! Kočka? My máme kočku? To jste ji koupili v tom Hradišti?"

"Jo. A dokonce dvě."

Na další podrobnosti jsem si pak už počkala domů.

V neděli totiž rodiče měli cestu do Brna, jednak proto, že mi vezli balíček s přírodní kosmetikou, který jsem si objednala a nechtělo se mi posílat si ho na kolej, ale to nebyl ten hlavní důvod - v nějakém muzeu je prý výstava mrtvol či co, a oni se tam chtěli jet podívat. Jenže nastala změna plánu - předali mi balíček a jeli rychle do Uherského Hradiště podívat se na kočku, kterou našli v inzerátu. Už nějakou dobu se po nějaké poohlíželi, ta naše první zemřela před několika lety, a oni se rozhodli, že nastal čas si nějakou zase pořídit. Hlavně taťka chtěl nějakou ruskou, asi kvůli zbarvení nebo tak, nevím přesně. Ale po těch jako by se slehla zem, a navíc jsme na ni ani neměli peníze. A pak se objevil nenápadný inzerát s jednou pěknou, nikoli ruskou, nýbrž britskou, ale to nevadilo. Už tam byl dlouho a pořád ji nikdo nechtěl. Takže rodiče přijeli do Hradiště, seznámili se s ní, rozhodli se pro ni, a paní začala, jestli by nechtěli i druhou, jsou to sestry, a navíc úplně stejné. Tedy vzhledově, povahu mají každá trošičku jinou. A tak si místo plánované jedné vezli domů rovnou dvě.

Od 21. září máme tedy dvě kočky, jsou jim čtyři měsíce. Jmenují se (a teď se nesmějte - já to nevymyslela, přísahám!) Máša a Míša, což se mi nesmírně plete, nehledě na fakt, že Míša je moje spolužačka, zároveň i můj bratranec plus dalších padesát tisíc milionů lidí :D a Máša... No, nejsem si jistá, jak mi to zní, nicméně rozhodně ne jako jméno pro kočku. :D Ale je to asi o zvyku, i když mě trochu mrzí, že jsem jim jména nevybírala já, protože bych se v tom vyžila a zvolila nějaká hodně vznešená a úžasná (protože můj vkus je samozřejmě ten nejlepší na světě :D).


Nepamatuju si dobu, kdy naše předchozí kočka byla malým kotětem, a jestli jo, stejně jsem si to neužívala. Nevím, kde se ve mně tehdy bral strach ze zvířat, každopádně mě to teď celkem mrzí. A užívám si, jaká je s malými koťaty zábava. Musím teda říct, že ode mě se nechá hladit a otravovat Máša, která k rodičům nechtěla chodit, a Míša, která si mazlení užívá, mi dvakrát utekla, tudíž jsem si jí zatím zrovna neužila. Jinak ale všude chodí obě spolu, i když Míša je trochu průbojnější (zvláště u jídla :D). Skvěle se doplňují, neumím si představit, že bychom měli jen jednu z nich... Takhle si spolu vyhrají, když nikdo není doma, rozhodně se nenudí. Mají úžasnou srst a jsou roztomile maličké, a nejradši bych si aspoň jednu z nich vzala s sebou na kolej. No, i když... To možná radši ne.

Ale i když jsem ani dřív moc nebyla zvyklá chodit po bytě v pantoflích, teď si to odpouštím úplně. Nerada bych šlápla na některou z těch minitlapiček (to je fakt ta párátka unesou?), přestože je fakt, že takhle bude trvat dýl, než se naučí, že není zrovna dobrý nápad válet se mi v cestě a neuhnout.


Mezi Šmudlou (naše minulá kočka - a byla to kočka, ne kocour) a oběma koťatama je už teď patrný velký rozdíl. Tak třeba Šmudla se bála od začátku úplně všeho. Vysavače, pračky, zvonku u dveří, cizích lidí... Prostě všeho, čeho i já (asi byly moje dětské úzkosti nakažlivé), zatímco naše nové slečny ničím takovým netrpí. Minimálně pračka ani zvonek je nijak nezajímají, u vysavače zatím nevíme. A jediný cizí element po rodičích jsem byla už jenom já, a touto zkouškou taky obě prošly celkem bez potíží. Navíc obě milují naše umyvadlo a vanu. Ještě teď si pamatuju, jak malá šestiletá Neriah šla do koupelny a absolutně netuše, že se v něm někdo nachází, pustila vodu v umyvadle, když tu se ozval naprosto srandovní zvuk, jak voda začala téct na srst kočky. Ta ale k vodě chovala pocity ryze nenávistné, a tak se zasyčením vyskočila málem až ke stropu a zbytek dne ji nikdo neviděl. :D Zatím se mi podobná věc nestala, nicméně prý obě do umyvadla lezou často. Věřím však, že teď by se úprk nekonal - spíš by si to ještě obě náramně užily.

Dala bych vám sem nějaké jejich fotky, ale jednak zatím žádné nemám, a ani si nevím rady, jak je sem vložit. Pokud na to ale přijdu, časem vám určitě nějaké ukážu.

Mimochodem, už teď se těším, jak budou reagovat na to, až si domů poprvé přivezu vodícího psa. Zatím jsem se sice neodhodlala nikam zavolat nebo napsat a začít si ho vybírat, ale ta chvíle jednou nastane, a to teprve bude něco... Obě vypadají celkem přizpůsobivě, a nevím, která představa je děsivější - jestli ta, kdy se budou nesnášet, nebo ta na oko příznivější, kdy se spřáhnou proti všem lidem v domácnosti a zbourají byt. :D


PS: Vím, že teď moc nepíšu (a už vůbec nekomentuju), mějte prosím strpení... Nemám vůbec psavé období, natož čas, přičemž chybí inspirace, o čem blogovat. Takže pokud máte nějaké speciální přání, o čem byste si přáli článek, dejte vědět do komentářů. Třeba budete mít štěstí a já vám to přání vyplním.

14 komentářů:

  1. Máša a Míša, to jsou docela hezká jména. Taky bych si sice pro kočku představovala něco víc ... kočičího, ale tohle je roztomilý. :-) Takže se teď doma určitě nenudíte, co, se dvěma koťatama je určitě docela sranda, znám z vlastní zkušenosti. :-D
    A polití kočky vodou z umyvadla mi připomnělo několik katastrofických scénářů, které se staly našim kočkám, když jsme byli s bráchou malí. Jeden z nich bylo např. zasednutí kočky ležící na houpačce... Kupodivu přežila bez následků, ale to bude asi tím, že jsem ještě tehdy neměla tak velké pozadí jak dnes. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S těmi jmény je to zatím celkem nezvyk, ale myslím, že za pár týdnů/měsíců už mi to nepřijde a už si pro ně jiná nebudu umět představit... Ale zatím mám pořád nutkání jim vymyslet jiná, zvlášť, když na ta svá ještě pořádně neslyší :D
      Tak zasednout se mi nikdy žádnou nepodařilo, vždycky jenom šlápnout na tlapku/ocas a to byla reakce - zavřísknutí a překotný útěk do bezpečí :D Ty nové si takhle asi taky brzo vycvičím, dneska se mi povedlo jednu omylem kopnout při cestě do koupelny, a to stejné pak zopakovat o minutu později při cestě do pokoje :)))

      Vymazat
  2. Jéé, takové překvapení by se mi líbilo :)) Jsou to roztomilá jména pro dvě rošťandy. Ale kdybych vybírala já, taky bych se v tom asi víc vyžila :D Doufám, že se ti podaří sem ty fotky dát, ráda bych se pak někdy podívala :)
    Děkuji za milý komentář! Já jsem ráda, že mám vůbec na pokoji Češku, protože to zatím vypadá, že na téhle koleji je snad víc zahraničních studentů než Čechů :-O Myslím, že dnes by se spolubydlící měla vrátit, pokud má tedy zítra školu, tak jsem zvědavá...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zkusím rodiče poprosit, ať je vyfotí, a poradím se s nějakým ajťákem:) Někdo už mi s tím určitě poradí...

      Vymazat
  3. Tvé přání mít vodícího psa také sdílím, i když u mě by to byl asistenční. Ale nejspíš by mi ho nedali. Sice jsem na vozíku, ale cosi mi říká, že bych ho prostě nedostala a tak o něj ani nežádám. Ale stejně bych ho chtěla mít :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je škoda, co ty víš, třeba bys ho dostala...

      Vymazat
  4. Jé, koťátka...Eli má taky dvě - Péťu a Sáru...a je úžasné pozorovat, jak si hrají, dovádějí, koušou kabely, ničí gauč ap.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty naše naštěstí kabely nechávají na pokoji, i když jistá fascinace jimi tu je =D Za to tkaničky.. Jakmile je někdo nezastrká do bot, už je jdou kousat

      Vymazat
  5. Britky jsou fakt jiné než normální kočky domácí. Jsou přítulnější (i když občas dají zabrat), když se jim budeš věnovat, můžeš si je i trochu naučit, aby přiběhly na zavolání (já jsem to trochu zanedbala, ale něco jsem pochytila a Sametka se nebojí, když ho zavolám, přiběhne - tedy pokud si zrovna nepostaví hlavu.)
    Kočky jsou fakt každá jiná, britky prý milují vodu, ty tvoje asi ano, náš Sametka má k vodě celkem averzi... :-)
    Je to moc pěkná nadílka a je dobře, že jste si pořídily kočinky dvě, nebude jim smutno, když budete všichni během dne pryč...
    Máša a Míša, to jsou náhodou príma jména.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty naše moc přítulné nejsou bohužel.. Míša se nechá hladit tak minutu, Máša hned zdrhá.. Aneb když chci aby mi kočka uhnula z cesty, stačí ji pohladit. :/ :D Ale jsou roztomilý, člověk by je chtěl pomazlit, vzít je k sobě, ale drápou se pryč. Na zavolání reagujou jen někdy. Babiččina známá má taky dvě britky milující vodu a taky jsou absolutně nemazlící.

      Vymazat
    2. Možná se taky liší, stejně jako lidi. Ale třeba náš Sametka je ňuchňa. Dokonce se nechá chvíli rád pochovat. Ale tak minutku a pak už se dere na zem. Má rád drbkání pod krčkem, to úplně miluje, a taky kolem oušek, ale nesnáší, když ho chci pohladit přes hřbet, z toho je nervní. Ale rád se motá kolem mě a když jsem u počítače, tak většinou hnípe vedle na krabici, na skříňce nebo přímo na obrazovce monitoru. Čímž má práce s počítačem končí, protože nevidím na obrazovku a když chci něco přečíst, musím mu odhrnout packy, které má spuštěny právě přes tu obrazovku...:-)
      Ještě má jeden ukrutný zlozvyk - strašně rád se mnou čte. Tedy stylem, že si rozložím na betli knížku nebo časopis, vezmu nějaký pišingr na přikusování, a on chutě přiběhne a na té knížce se mi uvelebí...
      A já mám po čtení. :.-)

      Vymazat
    3. Hlazení přes hřbet taky zvlášť v oblibě nemají, ale chovat se nenechají skoro vůbec (možná ani tu minutku ne). Ale taky se motají tam, kde se něco děje... Zvlášť když jde někdo na balkon, a samozřejmě pak u jídla. Obě mají v oblibě rozvalit se na některé ze židlí v kuchyni a zírat, co máme dobrýho a čekat, jestli nám něco neupadne... Mazlící sice moc nejsou, ale mám pocit, že společnost většinou vyhledávají. Ale prostě mě fascinuje, jak milujou tu vodu, a v noci si jedna z nich občas lehne do umyvadla :D To od předchozí kočky vůbec neznám.

      Vymazat
  6. Jé, to je super, že jste si ty čičiny pořídili. Kočky jsou úžasnými zlepšovateli nálady a i když ne všechny se z té naší sedmi členné smečky chtějí mazlit, jsou prostě skvělé. Každá je jiná osobnost.:-)
    Míša se mi líbí, (Máša už míň), ale on si člověk zvykne na ledacos. Láska hold dělá divy a zvláště zvířata ví, jak si tě omotat kolem tlapky.:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máte jich až tolik, jo? Jsem nikdy nevěděla :D Ale musí to být super, navíc jak jich je hodně, už tolik nevadí, že se některá třeba nechce mazlit :) Ale máš pravdu, zvířata si nás omotají kolem tlapky/ocasu/..., a mi ani nevíme, jak se jim to jako povedlo... :D

      Vymazat