pondělí 28. července 2014

Peter V. Brett - Válka za bílého dne

  • Série: Démonská série
  • Díl třetí
  • Nakladatelství: Triton
  • Rok vydání: 2013
  • Počet stran: 664



Předem chci upozornit, že pokud jste nečetli předchozí dva díly, je zbytečné číst i tento článek. Nevyhnu se totiž nejspíše nějakým těm spoilerům.

Tentokrát hned na úvod můžeme nahlédnout do myšlenek Inevery, manželky Ahmanna Jardira. Seznámíme se s ní jako s devítiletou dívkou, ke které je těžké cítit nějaký vztek, jako jsem třeba já osobně cítila v tom minulém. Nějak se mi teď polidštila a už se na ni nemůžu dívat jako předtím, přestože mi to samozřejmě nebrání v tom, aby mi i dále lezla na nervy.

Autor tedy popisuje, jak vstoupila mezi damy'ting, jak byla šikanovaná staršími dívkami, protože byla jediná, kdo přišel zvenčí, zatímco ony byly dcerami dalších dam'ting. Taky máme možnost vidět jejíma očima, jak se setkala s Ahmannem a i některé její pohnutky, které konkrétně jemu nebyly po chuti.

Od Inevery se přesuneme v příběhu tam, kde skončil Arlen s Rennou. Po pravdě, ačkoliv jsem Rennu v minulém díle měla ráda, a těšilo mě, že do příběhu vstoupila, tady mi začala dost lézt na nervy.

Vadilo mi dost věcí, které dělala, a ani se mi nelíbilo chování, jaké pak ukazovala, když přišli s Arlenem do kotliny. Vše se ale změnilo svatbou, kdy jsem získala pocit, že začala trochu používat rozum místo toho, aby u ní převládalo jen jednání podle momentálních emocí.

Arlen přestal tajit svou totožnost, a aby se zbavil veškerého označování za Osvoboditele, začal užívat své skutečné jméno.

Leesha s Rojerem se oba dočkali taky nějakých těch změn.

Po návratu s Everamovy štědroty, města, které jako první dobyli krasijci, a jež pojmenovali po svém bohu Everamovi, nebyli stejní jako předtím. Dá se říct, že ani jeden z nich se zpět do vesnice nevrátil sám. Rojer navíc začal trochu více poznávat svou moc, která je vskutku fascinující.

Arlen svou moc taky začíná poznávat blíž a zkoumá své možnosti. A je dobře, že se s ní seznamuje, číhá tu totiž stále nebezpečí mozkových, inteligentních démonů, kteří udeří hned, jak to jen bude možné.



Kniha se četla skoro sama, rozhodně nemusíte mít strach z nějakých rozvlekle nudných částí.

Jsem zvědavá na příští díly, jak si s nimi autor poradí.

Zase tu máme nějaké to pletichaření, tentokrát i od Abbana, chaffita, který Ahmannovi v některých věcech radí. To se samozřejmě nelíbí nikomu. Neexistuje, aby Osvoboditeli radil nějaký chaffit, ale nikdo s tím nic nezmůže.

Konec knihy je naprosto šokující, nečekala jsem, že k tomu dojde tak brzy, ale ten konec... Ach, Brette, co to nám, čtenářům, jako děláš? Já už chci další díl!!!

Hodnocení: 9/10

Žádné komentáře:

Okomentovat