sobota 25. října 2014

Radosti posledních týdnů

Je jich dost, jen já si je nějak neuvědomuju, většinou je pohřbím pod hromadou stresujících událostí. O tom, že jsem si dokázala telefonicky zařídit praxi, jsem vám psala. Tak vám ještě napíšu, jak se mi tam vlastně líbí. Chodím do stacionáře pro osoby s mentálním postižením, zatím jsem tam byla dvakrát. A musím říct, že je to opravdu zajímavé a mnohdy i inspirující. Klienti jsou ve většině případů absolutně zlatí, i když jsem se původně práce s dospělými bála. U dětí je totiž tak nějak tolerovatelných víc projevů, a navíc jsou to pořád děti, a tak člověk ví, jak s nimi jednat. U těch dospěláků jsem často byla v rozpacích, nemůžu je brát jako děti, ale zároveň je třeba mluvit tak, aby mi porozuměli... Ale myslím, že je to jen o zvyku, a člověk už nad tím pak tolik nepřemýšlí. Přijde mi sympatický i personál, sešla se tam dle mého skvělá parta lidí, která se doplňuje, a je úplně jedno, jestli se jedná o sociální pracovnici nebo uklízečku.
Klienti tam pak dělají spoustu zajímavých věcí, nejvíc se mi asi zatím líbilo bubnování a celkově jejich improvizovaná hudební produkce s různými netradičními hudebními nástroji, o nichž jsem třeba ani doposud neslyšela... Ani nemusím říkat, že bych je měla nejradši všechny doma, a že mi přijdou opravdu super!

Dále se ale o praxi rozepisovat zatím nebudu, všechno to patří spíše do pedagogického deníku, který jsem si ještě psát ani nezačala... A už bych to měla změnit.

Letos jsem potkala další super spolužačku, z čehož mám opravdu radost. Je taková neustále usměvavá a veselá, v její společnosti člověk prostě ten čas tráví moc rád. My už se vlastně potkaly loni, ale to jen jednou a mluvily jsme spolu tehdy jen asi dvě minuty, a pak dlouho nic, až teď jsme se nějak víc poznaly, protože jsme si vybraly stejnou specializaci.

Radost mi taky dělá angličtina. Ano, čtete správně. Ještě před první hodinou jsem napsala docela dlouhý text, v němž jsem rozvlekle popsala mou neschopnost, co se cizích jazyků týče, vzala jsem to pěkně od dětství, kdy jsem začala s němčinou. Ale pak jsem šla na první hodinu, která byla absolutní katastrofou, a rozhodla jsem se text ještě doplnit a pak uveřejnit na blogu. Jenže nakonec jsem absolvovala i druhou, třetí a čtvrtou hodinu, a zjistila, že to zase taková katastrofa není. Nejvíce mi pomáhá asi to, že mám individuální hodiny, moje blábolení tak slyší jen má vyučující, nikdo jiný. Žádní spolužáci, kteří by se mi smáli, nemusím se zase tolik stydět. Zjistila jsem, že si toho pamatuju překvapivě hodně, což je vážně zvláštní, když vezmu v úvahu, že jsem přes rok na angličtinu ani nepomyslela, natož abych v ní mluvila nebo něco četla. Opakujeme teda zatím jen základy, na ten vstupní test toho ani víc není třeba. Na konverzaci před cizincem se ale stále necítím a nevím, jestli někdy cítit vůbec budu, zatím na podobné věci ale nemyslím. Budu ráda, když projdu studiem, to mi bude prozatím stačit, nemůžu chtít všechno najednou.

Snažím se taky domlouvat si spoustu setkání s kamarádama, protože mám jinak tendence být neustále zalezlá na koleji a nikam nechodit. To je samozřejmě špatně, čím dýl se schovávám v bezpečných zdech mého pokoje, tím těžší je pak pro mě odhodlat se někam vyrazit, a to i do školy. V posledních dvou týdnech jsem zase trochu polevila, a nemám energii nějaké sešlosti domlouvat, ale nevzdávám se a doufám, že to nebude trvat dlouho. Odhodlala jsem se napsat mail kamarádce, s níž jsem přes rok v kontaktu vůbec nebyla, a doufám, že se taky někdy sejdeme, je to totiž skvělá osoba.

Příští týden za mnou přijedou dvě kamarádky, na které se už moc těším, snad dojde i na nějaké nakupování, mám chuť si trochu udělat radost a vykoupit pár obchodů :D. K tomu se ještě rýsuje super akce na jeden večer, a možná mi vyjde ještě jeden sraz, takže se nudit rozhodně nebudu.

Tento čtvrtek jsem navíc strávila super odpoledne s Luckou, které mě vážně potěšilo. A nejen proto, že jsem se tak odhodlala navštívit kavárnu, o níž neustále mluvím, jak tam někdy musím zajít a zjistit, kde přesně se nachází, ale do této chvíle jsem tam sama nikdy nešla. Překvapivě jsme se pod mým vedením neztratily a s malou dopomocí došly do cíle. Takže už na 99 % do toho Podnebí trefím, to je radosti :D. Skvěle jsme pokecaly, a jako bonus jsem si dala belgickou horkou čokoládu, skutečnou mňamku. Miluju tento typ čokolád, kdy nedostanete nějakou tekutou břečku, ale naopak skvělou dobrotu, která je tak hustá, že je třeba ji jíst lžičkou. Je to moje závislost. Takže kdybyste náhodou věděli o dalším místě v Brně, kde podávají skvělou čokoládu, nebo třeba i kávičku, zlobit se na vás nebudu, právě naopak :D.


Jako poslední musím zmínit, že se mi navrátila chuť ke čtení. Sice bych měla trávit čas trochu jinak, než čtením hromady knih, třeba učením, ale mám skutečnou radost, že mě to zase chytlo, dlouho mě trápilo, že mě nic číst nebaví.

9 komentářů:

  1. Čtu moc ráda, že se Ti daří :) ten stacionář zní dost zajímavě. A fajn lidi jsou důležití.¨

    Co teď čteš? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zrovna čtu Holomráz, ale jsem z toho dost... rozpačitá.

      Vymazat
  2. To s tou angličtinou ráda slyším, že ti to jde :) Už dlouho se tě chci na jednu věc zeptat - jakým způsobem čteš nejvíc? Audio knížky nebo jsou knížky psané i Braillovým písmem? Jak je to s dostupností? Já taky ráda poslouchám audioknížky, ale když to tak sleduju, tak většina těch, řekněme, lepších a novějších a od zahraničních autorů, jsou namluvené většinou v angličtině. V češtině jsem nedávno jednu hledala, na název si už nevzpomenu, ale nenašla jsem v žádném obchodě, ani ke stažení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejvíc čtu digitalizované knížky, které jsou jako text v počítači a čte mi je hlasový výstup... V této formě je jich k sehnání nejvíc, ať už si je koupím jako e-knihu nebo máme knihovny pro nevidomé, kde se dají stahovat.. Příp.si je můžu sama naskenovat. Takže jejich dostuponost je pro mě nejlepší. Audioknihy jsou taky fajn, ale poslední dobou je nějak moc nevyhledávám... I když nějaká v aj by se mi možná i hodila.. Ale taky máme knihovnu, kde se nevidomý člověk zaregistruje a může si namluvené knihy stahovat.. Kolikrát tam ale to, co zrovna hledám, není, i když poklady se tam taky najít dají ;)
      A co se týče knih v braillu - ač mě to mrzí, to, co teď většinou čtu, prostě v braillu není sehnatelné a to ani nemluvím o tom, jak jsou ty knihy neskladné, např. HP pátý díl měl 26 svazků, s tím cestovat vážně nemůžeš :)

      Vymazat
    2. Díky za odpověď. Já si taky nechávám knížky občas číst systémem, ale ne v počítači ale na mobilu. Jediná potíž je, že u toho vždycky usnu a mobil jede dál, třeba až do rána :D

      Vymazat
    3. Přesně jsi vystihla moji každodenní realitu :D Skoro pořád usínám u knih, a můžu si stokrát říct, že si ten počítač mám nastavit, aby se mi po určitém čase vypnul, a nakonec stejně běží do rána, kniha dočtená, a já pak marně hledám, co si pamatuju naposled, abych si to mohla přečíst znova. :D
      Člověk u toho prostě nesmí ležet... :-)

      Vymazat
  3. Ahoj zlato,
    jsem moc ráda, že se ti na praxi líbí. I já se na tu svou do psychiatrické nemocnice už hrozně moc těším, i když bude jen na týden. A co se týče nákupů a kaváren, mám na tebe jeden důležitý dotaz. Jak jseš na tom s časem o víkendu? Mám chuť okupovat brněnské kavárny, čajovny a restaurace a nechat se Ebbinkou protáhnout nějakými těmi obchody například s kvalitní čokoládou.:-D
    No a jestli čas nemáš, s pochopením, empatií a tolerancí sobě vlastní ti přikazuji, aby sis ho co nejrychleji udělala.:-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsi ráda atd.. však víš. :D
      Tenhle víkend tě ale musím zklamat, můžu ten další i ten po tom dalším, jen teď si čas udělat vážně nemůžu... Jsem v sobotu zvaná na svatbu ;)
      Ale pokud bys přijela nějaký z těch dalších víkendů, rozhodně bychom měly kam jít, páč znám zase další kavárnu a jednu restauraci.. Navíc je tu pár zájemců, co by tě rádo potkalo.. zvlášť jeden vodící pes, o němž si nejsem jistá, zda už s ním měla Ebbi tu čest. ;-)

      Vymazat
  4. Je fajn, že ti jde angličtina. A ten stacionář vypadá úžasně!

    OdpovědětVymazat